lørdag 8. februar 2014

Saueskinn i interiører II

Jeg har tidligere skrevet innlegg om "Saueskinn i interiører". Se innlegget her

Da jeg forrige uke besøkte Britt Solheim på Gjøvik og fikk se på alle hennes flotte skinn igjen, kom jeg på at også jeg hadde et "saueskinn i interiører"-bilde liggende.

Her er mellompuddelen Mei Mei i yndlingstolen sin med et gotlandsskinn som jeg i sin tid solgte på Atrium Interiør. Og leverandøren den gang var nettopp Britt Solheim. Damen som har så dilla på skinn at hun nesten ikke greier å selge de. Hun har sin egen skinnfellblogg. Linken til denne finner du her.
Foto: Bonytt / fotograf Espen Grønli og skinnet var utlånt fra butikken.
Nå kjøpte jeg to skinn av Britt denne dagen i forrige uke, til de samme, gamle stolene. Skinnet som du ser over koster ca. 2.000,00 pr. stk. Det synes jeg er i overkant av hva jeg ville spandere på to gamle ekstrastoler til kjøkkenet, så jeg valgte to rimeligere skinn. Stolene har jeg kjøpt på loppemarked i Moelv for kr. 50,00 pr. stk. i 2002. Navnet på stolen er Kilta konferansestol og er fra finske Martela. Designer: Olli Mannermaa
Foto: m o p p e g u r i
Og her er dagens utgave av "collaget" hund, grått saueskinn og kjøkkenvindu,  6 år etter Bonytt-bildet.

Vil du ser flere bilder av reportasjon om huset vårt i Bonytt, finner du linken her
(Marimekko-panelene i stuen er ikke der lenger. Det ble for mye i lengden.)

Ingen kommentarer: