tirsdag 18. desember 2012

Lommebok- og tøffellykke

Hva er det med lommebøker og tøfler? Hvorfor er de så vanskelige å erstatte?
For en god stund siden bestemte jeg meg for at min oransje lommebok var moden for utskifting og jeg begynte å lete etter en ny. Det var ikke en enkel oppgave. Jeg så sikkert på alt som fantes av modeller i alle de tre nærmeste byene. Og i noen butikker i Paris i februar. Men nei. Ingen var gode nok til å erstatte den gamle oransje. Men så fant jeg den endelig. I Berlin. Jeg var på jentetur til Berlin i mai og det eneste jeg kom hjem med var en ny lommebok. Men hvilken lommebok!

Det var den ene rette. Faktisk så overgikk den min gamle i utseende og funksjon. Og da var verdt å vente på. Den gir meg en daglig lykkefølelse; tenk at jeg endelig fant det jeg var på jakt etter.

Så var det tøflene da. De er minst 10 år gamle, har mistet begge innersåler og ser ikke pene ut lenger. De er av merket Arcopedico, modell 1001. Her har jeg også vært i alle skobutikker i distriktet, men ingen hadde tøffelen min !! Helsesko og varme ulltøfler skulle jeg ikke ha.

Etter å ha funnet ut hvem som er agent tok jeg direkte kontakt og nå er to par (så har jeg tøfler en stund) på vei til Industristua på Gjøvik. Fantastisk. Lykke igjen!

Halvgodt er ikke bra nok. Kun det jeg syns er best, er bra nok. For meg.

Ingen kommentarer: