fredag 31. mai 2013

Kant mellom plen og bed

Jeg skal ha mindre plen på sikt og forsker litt på hvordan kanten mellom plen og bed kan gjøres. For gress i bed vil jeg prøve å unngå. Plenen har en tendens til å spise seg innover og gjennom det meste. I bedene skal jeg ha busker og bark. Det er planen.
kantstein2 
Rad med kantsten mellom plen og bed og produktet Rite-Edge fra EKO Service AS
Fant lite informasjon om dette på nettet. En løsning til er å legge kvadratiske betongheller mellom plen og bed. Men da blir det vanskelig å svinge i bue. Rett, stramt og fint, men det passer ikke overalt. Jeg trenger tips. Har du noen?


2 kommentarer:

fru trollhagen sa...

Vi flyttet inn i nybygget hus i år og holder på med uteområdet i sommer. I den forrige hagen hadde vi gress og jeg ser poenget med å ha noe mellom gress og bed. I denne hagen skal vi ikke ha noe gress. Vi har fått satt opp kantstein rundt bedene og rundt og mellom bedene skal vi ha belegningsstein. Vi har noen som ordner all steinen for oss.

m o p p e g u r i sa...

Hei, veldig fint å kunne planlegge en hage fra begynnelsen av. Som da dere tydeligvis har gjort. Vi har 3 mål tomt hvorav minst 1 mål er plen :) Og denne hagen er det ikke vi som har planlagt. Jeg jobber sakte, men sikkert mot å få bort de vanskeligste partiene med plen. Fortsatt god sommer!