lørdag 5. mars 2016

Søndagslykke i ski-eldoradoet - Sjusjøen

Før i verden, den gangen jeg bodde i Oslo og hadde feriehus/bestemorhus i Næroset, ble det sjelden skiturer på søndagen. For da var det hjemreisedag. 

Nå er det ikke søndagen hjemreisedag lenger. Derfor elsker jeg skiturer på Sjusjøen på søndager. Når klokka blir ett eller mer og en befinner seg litt utenfor Birkebeinerløypa, så er jeg alene. 
Se bildet under tatt for et par søndager siden. Ikke et menneske å se. 
Bilde : m o p p e g u r i
Der kan jeg gå i mitt eget rolige tempo (jeg har skiteknikk fra slutten av sekstitallet) og trekke pusten dypt ned i lungene og langsomt ut igjen, uten at noen bak meg lurer på hva jeg driver med.

Ja, kanskje det er mindfulness jeg driver med ? Og jeg har ikke gått på kurs engang! 
Bilde: m o p p e g u r i

Her har dere meg i fint driv ser det ut til. Mannen min gikk denne turen sammen med meg. Uten staver. For å få litt trening. Det sier noe om tempoet mitt. Men det sier ingen ting om hvor langt jeg kan gå og hvor mye frisk fjell-luft jeg får i lungene. Vi gikk 3 mil og det fikk være greit den dagen. 
Bilde fra www.skiinfo.no
Jeg har gått mange lange turer og jeg drømmer om flere. Gjerne på en søndag. 

Nyt vinteren og Sjusjøen! Nyt søndagene!

Ingen kommentarer: