lørdag 19. mars 2016

Mer påskegult

m o p p e g u r i  hadde et innlegg i 2013 og fargen gul, dens betydning og hvorfor gult = påske? Det siste fant jeg vel ikke noe svar på. Innlegget finner du her.

For meg er gulfargen ensbetydende med energi. Spesielt nå på våren. 
Men jeg bruker den nesten aldri, verken i klær eller i interiør. 
Jeg har likevel to gode minner med fargen gul. I flere år var soverommet vårt på Abildsø malt i en solgul farge. En farge det var veldig godt å våkne opp til. Sola skinte uansett vær. Og min første bil var en gul boble. 

Nå til påske kan jeg like at en ting eller to er gule.
Som for eksempel en lysestake. Jeg har funnet frem til noen jeg synes er fine.
Flag lysestake fra Normann Copenhagen
Nappula lysestake fra finske iittala          
Float lysestake fra MUUTO designet av den norske duoen Andersen & Voll 
Kreativ Interiør på Hamar har Float i gult. Hamar Glassmagasin har Nappula fra iittala. Er du på Gjøvik kan du stikke innom Prydkunst som har produkter fra iittala og Normann Copenhagen.  God påske!

Ingen kommentarer: