søndag 26. oktober 2014

APHRU - nytt norsk klesmerke

M o p p e g u r i prøver seg også nå som mote- og fashionblogger!

"APHRU er nykommer innen norsk klesdesign, og lanserte sin første kolleksjon sommeren 2014. Med sitt sofistikerte design kombinerer det norske klesmerket skandinavisk minimalisme og italiensk håndtverk. APHRU tilbyr plagg utviklet i Norge og sydd i Milano, av italienske høykvalitetsmaterialer, som silke- og ulljersey. Med fokus på snitt og søm er dette flotte basisplagg som kan være i en kvinnes garderobe år etter år. " 
Kilde: Paleet sin beskrivelse av merket og butikken til APHRU i senteret på Karl Johan, Oslo

Og jeg kunne ikke vært mer enig. Minimalistisk, komfortabelt, nydelig snitt, ensfarget og delikat. Jeg måtte ta på mange av plaggene og kjenne på hvordan stoffene falt. Herlig kvalitet.

Bilde sakset fra Klikk
Her en collage med bilder av noen av plaggene, samt av jenta bak merket, Anita Godell. Hun var  forøvrig den som var i butikken når jeg var innom. APHRU's egen nettside finner du her.
Ulla skjerf
Nå var jeg ikke på leting etter minimalistiske basisplagg akkurat denne dagen (!), men et nytt skjerf var på ønskelisten. Mine ensfargete, godt brukte skjerf er rett og slett snart utslitt. Og heldige meg fant jammen et på APHRU som kunne erstatte et par av de gamle, fillete. 

På spørsmål om klærne finnes andre steder i landet, fikk jeg til svar at Studio Sisko på Gjøvik hadde kjøpt inn noe. Hvilke produkter vet jeg ikke noe mer om, men ta turen innom Studio Sisko og sjekk selv eller besøk butikken i Paleet i Oslo.

Ingen kommentarer: