søndag 12. mai 2013

Handleri med mer på Peder Balkesenteret

Nå er det verdt med et besøk på Peder Balkesenteret på Kapp igjen!
"peder balkes Handleri" heter butikken som åpnet i oktober-12 i "Huset På Landet" sin gamle lokaler. Jeg var der i dag fordi jeg hadde hørt at kafeen også var i drift igjen. Og kaffetørst som jeg var etter et besøk på Galleri Svae,  tok jeg turen til Kapp både av nysgjerrighet og altså lysten på kaffe.
Butikken var en hyggelig overraskelse med mange fine interiørting og litt klær, vesker, skjerf og andre accessories som vi damer liker. Eieren Ann Kristin Nilsen kunne fortelle at etter en god julehandel og noen litt labrere måneder etter jul, svingte besøket seg virkelig opp igjen nå. Det tror jeg på. Stedet er en idyll som bør trekke folk nå "sommerstid". Butikken har egen facebookside som du finner her.


Fine skjerf til 299,00. Et av disse ble med hjem.



Peder Balkesenteret ligger praktfullt til med nydelig utsikt til Mjøsa og Helgøya
Foruten kafe og butikk inneholder hovedhuset en dyktig frisør, en hageinspirator, samt noen enkeltkontorer for folk i kreative yrker.

Og ikke nok med det!
Hele sommeren har Peder Balkesenteret gratis morgenkonsert hver lørdag kl. 10.30 til og med 10. august. 
 "Mårråstund ved Mjøsa 2013" heter arrangementet. Programmet finner du her.  

I Peder Balkes Hus er det nylig åpnet en kunst-utstilling. En utstilling jeg ikke har funnet noe informasjon om på nett og jeg tok heller ikke turen innom denne dagen. Det får bli neste gang. Jeg hadde tross alt fått med meg Nico Widerberg tidligere på dagen.

Det er med andre ord mange muligheter for opplevelser på Peder Balkesenteret denne sommeren. Anbefales herved!

2 kommentarer:

Monica/ Twist sa...

Hei Moppeguri;)!
Takk for fine ord inne hos meg! Og takk for at du la igjen et spor så jeg kunne finne tilbake til den fine bloggen din! Her var det masse inspirasjon å finne! Jeg kommer garantert tilbake hit!
God søndag!
Klem Monica

m o p p e g u r i sa...

Takk for det. Vi leses!