søndag 23. september 2012

Termokanner rett og slett

Termokannen Geo fra Normann Copenhagen. Ny og kul. Så ny at hverken jeg eller damen i butikken har erfaring med helle-egenskapene m.m. Men hadde jeg trengt en kanne nå, så hadde jeg jammen prøvd. Så fin i formen syns jeg den er.


Termokanne fra Eva Solo. Finnes i mange farger. Veldig god å helle av, holder på varmen og har en flott form etter min mening. Jeg eier en.

Grand Cru termokanne fra Rosendahl



En kjent kanne for mange. Fra danske Stelton. Designet av Erik Magnussen i 1977. Den er absolutt mest egnet som serveringskanne er min erfaring etter praktisk utprøving i heimen i noen år. Men lekker er den!
Har du en favoritt-kanne? Fin form, god å helle fra og som holder på varmen? 

2 kommentarer:

Lin K sa...

Jeg har alltid likt utseendet på Steltonkannen, med best egnet som serveringskanne - mener du den holder dårlig på varmen? Drikker ikke kaffe selv, så har ikke erfaring med temperaturen ;)

Jeg er på jakt etter ny kanne (til te-vann) og holder foreløpig en knapp på Eva Solo kannen. Liker så godt fasongen på den. Jeg vurderte tebryggeren, men ser at det ofte er greit at man kan velge te-type selv :)

m o p p e g u r i sa...

Eva Solo er hittil den beste kannen jeg har eid. Jeg liker også Stelton-kannen veldig godt, men den holder ikke lenge på varmen. Du kan få den med skrukork, men da er den ikke så praktisk å helle av. Eva Solo finnes i mange farger etterhvert og er flott å se på. Enig med deg der:)