lørdag 12. august 2017

Stolen Air og andre design-duppeditter fra MAGIS

Det er sommer og tid for hagemøbler. Våre 14 år gamle trestoler begynner å bli litt slitne i sammenføyningene, men mannen i huset er en reparatørtype og fikser stolene så fort de begynner å gynge eller tredelene faller av. Dermed blir nok trestolene ved huset i noen år til. 

I min tid som butikkdriver- og eier solgte jeg noen produkter fra MAGIS. En italiensk produsent som ikke har mange, men gode produkter med god design. 

MAGIS sier om seg selv:
“Good design takes hard work; we concentrate on just a few projects, built on strong, original ideas; and communicate them they way they deserve”.

Siden min mann reparerer det meste, har jeg god tid til å tenke på hvilke stoler som eventuelt kan erstatte trestolene når den tid kommer. Og det var nettopp derfor jeg kom på å lete etter flerbruks-stolen AIR fra nettopp MAGIS.


 
Innlendinger og kanskje Hamarfolk spesielt kjenner kanskje igjen stolen fra Cafe Gravdahls uteservering på Hamar? Der har de stolen Air i oransje.

Stolen finnes både med og uten armlener. 
Jeg mener den er finest med armlener. 
Den er også stabelbar og egner seg også derfor som en stol man kan ha mange av. 
Både hjemme og på mer offentlige arenaer som på en kafe e.l.

Når jeg først er inne på produkter fra MAGIS må jeg bare vise noen flere favoritter derfra.

Stolen Mila 

Trash Bin, Design: Jasper Morrison
Dish Doctor


Mago kost
Se alle produktene på MAGIS sin nettside som du finner link til her. Kos deg.


Ingen kommentarer: