torsdag 15. januar 2015

Verdens beste knekkebrød

Vi har bakt knekkebrød i flere år nå har vi ikke? Etterhvert eller underveis som vi baker hjemme, kaster produsentene seg på og lager egne "hjemmebakte" knekkebrød.
For meg så er det som det er med brød, jeg tåler ikke det jeg baker selv så godt. Med brød så er det nok gjær jeg ikke tåler, med knekkebrød aner jeg ikke. 
Uansett, så har det ført til at jeg har testet ut mange "hjemmelagede" knekkebrød man får kjøpt i butikken. 

Bilde fra Dagbladet og deres test av Knekkebrød. Se hele testen her.


Og jeg har også for min del, funnet det beste produktet når smak og konsistens.
Og det er Mesterbakerens som du får kjøpt på Rema. Dagbladet har også testet flere knekkebrød. Se link over for å lese hele testen.
Bilde fra Mesterbakeren
Knekkebrødet med urter og havsalt fikk en sekser i testen. Det kjøper jeg en gang i blant og har det liggende som eventuell snacks. Når lysten på noe salt dukker opp syns jeg dette er et mye bedre alternativ enn annet salt snacks.

Til daglig foretrekker jeg knekkebrødet uten urter og havsalt. Som bare fikk terningkast 4 i testen fordi den inneholdt bare 6,8 g fiber. Fordelen ved dette knekkebrødet er at det kan tygges uten å risikere at tenner knekker og at det er kjempegodt på smak.

Prøv det. God fordøyelse! 


Ingen kommentarer: