søndag 12. januar 2014

Det store barstol-mysteriet (Stolmuseet Frisliveien)

Helt siden vi kjøpte huset vårt i 2002 har jeg lett etter hvem som har designet og produsert disse barkrakkene vi overtok etter forrige eier. Under stolene står det et merke "Illum". Jo, vi vet hva Illum er, men har de produsert stoler? Jeg har søkt på alle tenkelige mulige måter på internett etter danske barstoler fra ca. 1960. Uten å finne ut noe mer.
Pair of Bar Stools by Henry Rosengren Hansen 
En venninne har fått meg til å bli med på nettstedet Pinterest. Der finner hun et bilde av barstolen og sender den til meg. Og plutselig får jeg info om stolen. Takk Vibeke!

Designeren heter Henry Rosengren Hansen for Brandt Møbelfabrik i 50-årene. 
Nå blir jobben min å finne mer ut om Rosengren Hansen og Brandt Møbelfabrik. 

Ingen kommentarer: